Výrobci LPG zařízení

 

AC S.A. STAG

AC SA StagSpolečnost AC S.A. je polským leaderem a významným světovým výrobcem automobilových LPG / CNG systémů pod obchodní značkou STAG. AC SA působí na polském automobilovém trhu již více než 27 let, a v současné době je největší společností v oboru plynových zařízení na polském trhu, kdy jeho podíl činí asi 50%.


AC Stag firmaLPG Produkty AC SA jsou dodávány do více než 40 zemí celého světa. Mezi klíčové zahraniční klienty AC SA patří např. Německo, Rusko, Ukrajina, Turecko a Thajsko. STAG vyrábí vysoce kvalitní, inovativní a bezpečné LPG systémy, které jsou nákladově efektivní a zároveň šetrné k životnímu prostředí. AC SA nabízí více než 200 LPG produktů, včetně regulátorů pro LPG / CNG systémy, které tvoří největší část jejich nabídky. Struktura prodeje jednotlivých složek v nabídce společnosti je následující:

Autogas Opava s.r.o.Autogaz (výrobky určené pro automobilové plynové systémy)
Autogas Opava s.r.o.Kabely (pro automobilový průmysl)
Autogas Opava s.r.o.Autodíly (široká škála automobilových součástek a příslušenství vlastní produkce i od renomovaných výrobců)


V únoru 2012otevřel v AC SA výzkumné centrum, kde se kromě prototypů a nových projektů pracuje na zlepšení výrobního procesu a kvalitě stávajících výrobků. Rozvoj činností v oblasti výzkumu a vývoje umožnil rozšíření stávající spolupráce s vysokými školami a výzkumnými ústavy působícími v automobilovém průmyslu. Ústřední myšlenkou a hnací silou všech těchto aktivit firmy je hluboké přesvědčení, že pouze inovativní produkty, které splňují nejpřísnější předpisy pro automobilový průmysl, jsou schopny uspokojit očekávání trhu, a to nejen v současnosti, ale i v příštích letech s novými generacemi zákazníků. Výzkumné centrum zabírá více než 2000 metrů čtverečních prostor, a skládá se z množství laboratoří na motorové zkoušky, dynamometru, servisního a technického oddělení a dalších, ve kterých denně pracují zkušené týmy více než 30 techniků. Všechny prototypy jsou testovány při simulovaných testech s důrazem na vliv na životní prostředí (aby byly plněny přísné emisní limity) a také na funkčnost komponentů v extrémních podmínkách. V sofistikovaném vybavení laboratoří byste nalezli přístroje pro klimatické testy, testy odolnosti materiálu proti nárazům, vibracím, vlhkosti a korozi a další.


AC SA a moderní vybavení

AC SA nabízí přesnost, rychlost a spolehlivost. Výroba většiny komponent je založena na plně automatizovaných, přesných a vysoce výkonných technologických linkách sestavených světovými výrobci v oboru, jako jsou firmy Fuji, Speedline Technologies a Ersa. Strategie AC SA zahrnuje intenzivní rozvoj společnosti v oblasti jeho aktuální činnosti a optimální využití potenciálu LPG / CNG na automobilovém trhu, který zahrnuje především:

Autogas Opava s.r.o.rychlý růst počtu automobilů na LPG/CNG ve světě (v letech 2000 - 2009 průměrný nárůst o 8,7%)
Autogas Opava s.r.o.relativně vyšší zásoby zemního plynu ve srovnání s ropou
Autogas Opava s.r.o.ekonomická efektivita vyplývající ze značného rozdílu mezi cenami tradičních pohonných hmot a zemního plynu
Autogas Opava s.r.o.menší škody na životním prostředí způsobené LPG/CNG oproti benzínovým nebo naftovým motorům


Produkty LPG STAG

 

STAG ECUJako základ pro přestavby LPG jsou již od roku 2006 nejvíce používány právě komponenty polského výrobce AC S.A. Od té doby se díky svému výzkumu jejich komponenty vysoce modernizovaly, a poslední generace Stagu splňuje svými parametry i emisní normy Euro 3 a Euro 4. V současnosti nabízíme řídící jednotky AC Stag Q-Box pro 3 a 4 válcové motory a Stag 300 ISA2 pro 3 až 8 válcové motory Nová jednotka Q-Box je postavena na modernějším hardwarovém jádru s rychlejším procesorem. Softwarově vychází z předchozích verzí Stagu, navíc umožňuje např. funkci přívstřiku benzínu ve vyšších zátěžích. V sadě s ní používáme nejčastěji vstřikovače AC W01. Pro motory se 3 až 8 válci je určena starší generace elektroniky - Stag 300 ISA2. Tato jednotka má (na rozdíl od Q-Boxu) např. možnost nastavení funkce „automatického přizpůsobení“, která v určitých motorech umožňuje automatickou úpravu mapatury LPG pohonu podle aktuálního stavu provozu na benzín. Jako vstřikovače používáme k této jednotce nejrozšířenější a nejuniverzálnější vstřikovače Valtec 30. U obou řad elektroniky STAG osazujeme systém reduktory Tomasetto Zavoli nebo KME (v závislosti na výkonu motoru). V případě firmy STAG určitě neplatí, že by polský výrobek nebyl kvalitní. Systém AC Stag je stále poctivým a kvalitním základem pro mnoho spokojených uživatelů.


BRC

BRC

Italské výrobce zastupují v naší aktuální nabídce dva světoví lídři v oblasti pohonu na LPG. Jedná se o firmy BRC a Landi Renzo se svými „dceřinými společnostmi“. Firma BRC byla založena roku 1977. Nyní je součástí skupiny Fuel Systems Solution. Skupina sdružuje italského výrobce BRC MTM Gas –Equipment a americkou větev IMPCO. Členem uskupení BRC je i výrobce Zavoli, se kterým Vás seznámíme dále.


Výrobky BRC používáme po celou dobu naší existence. Od prvních sad na přestavbu Škody 120 až po velmi sofistikované systémy pro přestavby přímovstřikových motorů FSI. V současnosti se jedná o zařízení BRC Sequent 24, BRC Sequent Plug &Drive a BRC SDI – Sequent Direct Injection. Tyto verze používají čtyři typy reduktorů odstupňované pro přestavby motorů o výkonu cca 40-250kW. Další součástí sady jsou velmi kvalitní vstřikovače s nerezovou planžetou, které dávkují velmi přesně vypočítané dávky paliva pro jednotlivé válce. O výpočet se stará řídící jednotka LPG. Všechny komponenty soupravy vyrábí firma BRC.


BRC SDI je jednotka určená pro přestavbu přímovstřikových motorů. Do jednotky se jednoduše nahraje program určený pro ten daný motor podle přesného typu, a následně je možné provést částečné přizpůsobení korekčních hodnot vstřikování.


BRC FuelmakerPro přestavby motorů s vícebodovým vstřikováním benzinu do sacího potrubí („klasické“ benzinové motory od cca roku 1998 do dneška) jsou určeny následující produkty. Verze BRC Sequent Plug&Drive je určena pro montáž do vozů s 3 až 8 válci. Ovládací software umožňuje celou řadu nastavení a úprav parametrů tak, aby bylo možné individuální  přizpůsobení pro co nejširší škálu typů motorů. Pomocí těchto nastavení lze celý systém přizpůsobit tak, aby ve výsledku nebyl poznat rozdíl mezi jízdou na benzin či plyn. Tyto jednotky lze propojit s diagnostickým rozhraním OBD.


Systémy BRC Sequent máme ověřeny skutečně realizovanými přestavbami u celého spektra českého vozového parku od nejmenší Škody Citigo až například po Dodge RAM 1500. Verze BRC Seq 24 je zjednodušená verze jednotky PD určená pouze pro 3-4 válcové motory bez možnosti připojení k rozhraní OBD. Používá stejné algoritmy výpočtu, možnosti kalibrace i diagnostikování. U obou typů je možné zadat např. přívstřik benzinu ve vyšších zátěžích či úpravu v OL režimu. Pouze některé nadstandardní funkce nastavení jsou omezené. Přesto se jedná o jednotku kterou používáme nejčastěji, a to i pro motory přeplňované či motory s technologií Valvetronic.nejmenší Škody Citigo až například po Dodge RAM 1500.


S touto „Formulí 1“ mezi plynovými systémy máme skvělé zkušenosti zejména u vozů s vysokým kilometrickým nájezdem a u motorů s přísnými emisními limity Euro 4 a 5 (ale pochopitelně BRC „zvládne“ i technologicky slabší vozy…). Systémy BRC používají pro přestavbu nových vozů přední výrobci vozů - např. koncerny Chevrolet, Daimler-Chrysler,
PSA a mnoho dalších. V ČR jste se s nimi mohli setkat i při nákupu např. nových vozů Hyundai.