Výhody a nevýhody LPG přestavby

LPG pro a proti

 

Výhody LPG přestavby

 

LPG+ Poloviční úspora provozních nákladů

Autogas Opava Hlavní výhodou přestavby na LPG je téměř poloviční úspora nákladů oproti provozu na benzín. Cena LPG je ve srovnání s benzínem dlouhodobě v celoročním průměru prakticky poloviční. Spotřeba LPG v litrech je oproti benzínu vyšší cca o 10-15%. Motor má o něco málo klidnější a tišší chod a zároveň se méně opotřebovává, protože v něm nevznikají karbonové usazeniny (platí při použití systému na ochranu ventilů a ventilových sedel Flashlube).


 LPG+Osvobození od silniční daně

Autogas OpavaPro firmy a živnostníky je určitě zajímavá skutečnost, že vozidla vybavená alternativním pohonem LPG, CNG nebo hybridním jsou s účinností od 1.1.2009 osvobozena od placení silniční daně. To představuje roční úsporu 1 500,- Kč - 4 500,- Kč.


 LPG+Možnost současného provozu na benzín

Autogas OpavaNespornou výhodou vozidla přestavěného na LPG je zachování možnosti současného provozu na benzín, a tím také prodloužení reálného dojezdu vozidla. Vzhledem k dnešní vysoké hustotě sítě čerpacích stanic LPG po celé České republice není potřeba tankovat velké množství plynu kvůli dojezdu, protože na LPG už narazíte téměř na každém kroku. Pokud by však přeci jen došlo k situaci, kdy se ocitnete mimo dosah LPG čerpací stanice, jednoduše přepnete provoz vozidla na benzín a můžete pokračovat bez zastavení v jízdě.


Nevýhody LPG přestavby

 

Výhody a nevýhody LPG

LPG- Vysoká vstupní investice

Autogas OpavaVysokou vstupní investici na přestavbu vozidla na LPG však nyní můžete rozmělnit v čase díky splátkovému prodeji, který Vám firma Autogas nabízí. Více o možnosti financování přestavby LPG na splátky naleznete zde. Provedení přestavby pohonu na LPG je zásahem do konstrukce vozidla, který se nemusí líbit v záruční době výrobci, ale v současné době je to již více na individuální diskuzi s jednotlivými prodejci automobilů.


LPG- Montáž druhé palivové nádrže na LPG do vozidla

Autogas OpavaDaní za větší dojezd a úsporu nákladů je nutnost umístit do vozidla druhou palivovou nádrž. Možnosti máte v zásadě dvě: buď vám válcová nádrž zabere část prostoru kufru, nebo Vám toroidní nádrž obsadí prostor pro rezervní kolo. Zvolíte-li si druhou možnost, nemusíte již vozit rezervu v kufru vozidla, a můžete ho nahradit rezervní sadou pro opravu pneu. Nová vozidla s pohonem na LPG prodávaná na českém trhu jsou již dnes homologována s nádrží LPG místo rezervy.


LPG- Omezení vjezdu vozidel s LPG do podzemních garáží

Autogas OpavaJako poslední nevýhodu je třeba zmínit omezení spočívající v zákazu vjezdu vozidla s plynovým LPG pohonem do většiny podzemních garáží.